Gamla stan

Jag vandrar ju ofta omkring i gamla stan i Antibes, så även i dag. Det har varit två ganska mulna dagar nu i Antibes. Ett väder som passar bra för att strosa omkring. Eftersom jag numera ”bor” i gamla stan blir det ofta så att jag bara knallar ut för att ta en liten promenad som ofta blir mycket längre än jag hade tänkt…

I dag fick jag syn på denna balkongen, just en sådan som jag skulle vilja ha här nere. Man kan ju alltid drömma…

Överallt ser man fina blommor…

Som hänger, eller klättrar…

Eller växer ur krukor.

Ett krukmakeri finns det åxå, där man kan gå på kurser i keramiktillverkning.

Trevliga människor där och en välkommen paus.

Om du vill se mer av det här stället så klicka här.

I gamla stan ligger också denna pärla, Choopy’s. Spännande koncept med glutenfria, väldigt fantasifulla bakverk och glutenfria wraps för den som vill. De har även annan mat som frukost med ägg eller olika luncher. För att se deras FB-sida så klicka här.

Konstnären som har gjort de stora djuren som finns på olika ställen i staden just nu heter David Rivalta och det finns ett museum i utkanten av gamla stan, där både skulpturer och oljemålningar visas OCH fotografier där människor i Antibes har interagerat med djuren eller hittat spännande vinklar och ljus…

Det här är min favorit bland fotografierna. Ljuset, snön, kvinnan och björnen.

Här en spegling av Rödluvan och vargen och slutligen en hund som har hoppat upp på en av vargarna.

Om du vill se lite mer av konsten och konstnären så klicka här.

I gamla stan finns också en spännande designer av smycken gjorda i plexiglas + ett annat ämne om man vill ha glittriga varianter. Jag tycker att dessa smycken är fina. En bra kombination av modernt material och traditionell känsla för smycken.

Oj, oj, vad mycket det blir när man ser tillbaks… jag får ta resten en annan dag, tror jag.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.